3 ve 4. sınıflarımız ile Türkçe derslerimizde William Shakespeare’in hayatı ve Hamlet adlı eseri ile ilgili üç haftadır bir proje yürütmekteyiz.

İlk olarak öğrencilerin Shakespeare ile ilgili ön öğrenmeleri kontrol edildi ve yaşam öyküsünü anlatan video izlendi. İzlenen yaşam öyküsü sırasında öğrencilerin eş zamanlı olarak kendilerine sorulan soruları yanıtlamaları istendi. Biyografinin özellikleri tartışıldı. Yazarın oyunlarının neden hala ön planda olduğuna dair çıkarımlarda bulunuldu.

Shakespeare'in en önemli eserlerinden biri olduğu vurgulanarak öğrencilere Hamlet’in özeti izletildi ve okundu. Özet kavramı ile ilgili öğrencilerle tartışıldı. Hamlet’in dramatik yapısı ve karakterleri öğrencilerle paylaşılarak öykü haritası, dramatik yapı, öykü karakterleri kavramları üstüne çalışıldı. Hamlet’in daha önce hazırlanmış olan dramatik kurgu haritası ve karakter ilişkilerine dair görseller öğrencilerle paylaşıldı ve öğrencilerden kendi kurgularını hazırlamaları istendi.

Hamlet’le ilgili afiş çalışması yapılacağı öğrencilere açıklandıktan sonra öğrencilerle “afiş” nedir, neden önemlidir konusu tartışıldı. Çeşitli Hamlet afişleri paylaşıldıktan sonra öğrenciler kendi Hamlet afişlerini oluşturdu. Son olarak Hamlet’i farklı yorumlamanın zamanı gelmişti, drama çalışması yapıldı.